Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΗΣ WADA ΣΥΝΙΣΤΑ ΣΕΙΡΑ ΑΜΕΣΩΝ ΕΠΙΔΡΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ RUSAD

H Εκτελεστική  Επιτροπή της WADA θα εξετάσει τη σύσταση και τις προτεινόμενες συνέπειες  για τη μη Συμμόρφωση  της  RUSADA  στις 9 Δεκεμβρίου

ΜΟΝΤΡΕΑΛ, 25 Νοεμβρίου 2019
 Έχοντας εξετάσει μια έκθεση από το Τμήμα Πληροφοριών και Ερευνών του Παγκόσμιου  Οργανισμού  Αντιντόπινγκ (WADA) και ανεξάρτητους ιατροδικαστές, η Aνεξάρτητη  Επιτροπή  Ελέγχου  Συμμόρφωσης (CRC)
Της WADA,
 πρότεινε στην Εκτελεστική Επιτροπή του WADA ότι :

H Ρωσική Υπηρεσία Αντί-Ντόπινγκ (RUSADA) κηρύσσεται μη συμμορφούμενη με τον Παγκόσμιο  Κώδικα  κατά της ντόπινγκ (Code), όπως ανακοινώθηκε από την WADA στις 22 Νοεμβρίου 2019.
Η σύσταση αυτή συνοδεύεται από ισχυρές προτεινόμενες συνέπειες και προϋποθέσεις επαναφοράς.

Η σύσταση του CRC  παραδόθηκε στην ExCo  σύμφωνα με τη συμφωνηθείσα διαδικασία και σύμφωνα με το Διεθνές Πρότυπο Συμμόρφωσης με τον Κώδικα από τους Υπογράφοντες (ISCCS).
Επειδή τα περιεχόμενα του εγγράφου εμφανίστηκαν εν μέρει στα μέσα ενημέρωσης, η WADA δημοσιεύει τώρα τις ακόλουθες λεπτομέρειες της σύστασης CRC.

Η  ExCo της WADA θα εξετάσει τη σύσταση του CRP  σχετικά με τη μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις δεδομένων σε ειδική σύνοδο που θα πραγματοποιηθεί στο Παρίσι στις 9 - Δεκεμβρίου - 2019.

Η σύσταση της CRC των 26 σελίδων, η οποία υπογράφεται από τον πρόεδρο του CRC, Jonathan Taylor QC,  υπενθυμίζει στην  ExCo  ότι,
στο πλαίσιο της απόφασης της 20ής Σεπτεμβρίου 2018 για την αποκατάσταση της RUSADA στον κατάλογο υπογραφών που συμμορφώνονται με τον κώδικα,

 " H  ExCo της WADA έχει  ένα αυθεντικό αντίγραφο των δεδομένων της Μόσχας πού θα  είναι «κρίσιμο» επειδή:

1. θα επέτρεπε  στην κοινότητα του Αντί - Ντόπινγκ να επιλύσει τελικά και να σχεδιάσει  μια  γραμμή  σύμφωνα με τους ισχυρισμούς για συστηματική συνωμοσία για την καταπολέμηση των Ρώσων αθλητών.

2. θα εξασφάλιζε την τιμωρία όλων των Ρώσων αθλητών που είχαν συλληφθεί  θετικoί
 και

3. Εξίσου σημαντικό θα ήταν να διασφαλιστεί  ότι οι  αθώοι Ρώσοι αθλητές θα μπορούσαν να απαλλαγούν από υποψίες ‘’.

Η  Eκθεση WADA I & I βασίστηκε ειδικότερα σε ιατροδικαστική ανασκόπηση των ανακολουθιών που εντοπίστηκαν σε ορισμένα από τα στοιχεία που έλαβε η WADA από το εργαστήριο της Μόσχας τον Ιανουάριο του 2019. Μετά την απόφαση της WADA στις 17 Σεπτεμβρίου 2019 να ξεκινήσει μια επίσημη διαδικασία συμμόρφωσης κατά της RUSADA,  
η  επανεξέταση  περιελάμβανε  επίσης  την εξέταση  των απαντήσεων των Ρωσικών Αρχών σε έναν κατάλογο λεπτομερών και τεχνικών ζητημάτων που έθεσε  η  WADA  I & I  και  οι  Ανεξάρτητοι  Ιατροδικαστές.

Με βάση τις εκθέσεις που εκπόνησαν η WADA I & I και οι εμπειρογνώμονες στο τέλος της ανασκόπησης, το CRC  διαπίστωσε  ότι:

• Τα δεδομένα της Μόσχας δεν είναι ούτε πλήρη ούτε πλήρως αυθεντικά. Συγκεκριμένα, ενώ το 2019 αντίγραφο της Βάσης Δεδομένων του Συστήματος Πληροφοριών Εργαστηρίου (LIMS) ταιριάζει από  πολλές  απόψεις  με το Αντίγραφο της Βάσης  Δεδομένων ( LIMS ) του 2015  που διαβιβάστηκε στην WADA από έναν καταγγέλλων το 2017, εκατοντάδες  υποτιθέμενα  αρνητικά  αναλυτικά  ευρήματα που εμφανίζονται στο Αντίγραφο του 2015  η  Βάση Δεδομένων LIMS, έχουν  αφαιρεθεί  από το Αντίγραφο 2019 και τα αντίστοιχα υποκείμενα δεδομένα  και  αρχεία  PDF  έχουν διαγραφεί  ή  έχουν τροποποιηθεί.

• Μερικά από τα υποθετικά θετικά ευρήματα και τα σχετικά στοιχεία απομακρύνθηκαν το 2016 ή το 2017, αφού το Γενικό  Σύστημα  Κάλυψης Του Ντόπινγκ Των Ρώσων Αθλητών αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά από τον
Dr Rodchenkov και στη συνέχεια  επιβεβαιώθηκε  γρήγορα  από την έρευνα του Prof. Richard  McLaren (Μέρος 1 και μέρος 2).

Ωστόσο, έγιναν περαιτέρω σημαντικές διαγραφές και / ή τροποποιήσεις
τον Δεκέμβριο του 2018  και τον Ιανουάριο του 2019 (δηλαδή μετά την Επιβολή Της Απαίτησης Δεδομένων Από Την WADA -  ExCo).
Αυτές οι δραστηριότητες αποκρύπτονταν από την αναδρομική αναβάθμιση των συστημάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών και των αρχείων δεδομένων σε μια προσπάθεια να φανεί ότι τα δεδομένα της Μόσχας βρίσκονταν στην τρέχουσα κατάσταση τους από το 2015. Επιπλέον, οι εντολές που εκδόθηκαν για την εκτέλεση των χειρισμών, διαγραφών και ενημερώσεων, σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η ανίχνευση του τι είχε γίνει.

• Επιπλέον, στις 25 Νοεμβρίου 2018 (ήτοι πάλι, μετά την Επιβολή Της Απαίτησης  Δεδομένων), αλλά πριν από τις 10 Ιανουαρίου 2019 (δηλαδή, πριν από τη Διάθεση  Των Δεδομένων Της Μόσχας Στην Ομάδα  Της WADA),
 κάποιοι στο εργαστήριο της Μόσχας:

- δημιούργησαν τεκμηριωμένα στοιχεία στη βάση δεδομένων LIMS (υποτιθέμενα  μηνύματα μεταξύ των μελών του  προσωπικού του εργαστηρίου) για να στηρίξουν τα επιχειρήματα  που έχουν υποβληθεί τώρα από τις Ρωσικές Αρχές, ότι ήταν ο Δρ. Grigory Rodchenkov και δύο συν-συνωμότες που Παραποίησαν Τις Καταχωρήσεις Στη Βάση Δεδομένων LIMS της Μόσχας ένα σχέδιο για την εξολόθρευση των χρημάτων από τους αθλητές.

και

- Διαγράφηκαν Από Τη  Βάση Δεδομένων LIMS  σημαντικά αποδεικτικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ένα άλλο μέλος του προσωπικού του Εργαστηρίου συμμετείχε στη συγκάλυψη του ντόπινγκ από  Ρώσους αθλητές το 2014 και το 2015.

Το μέλος του προσωπικού είναι επί του παρόντος ένας σημαντικός μάρτυρας για τη ρωσική πλευρά σε αρκετές περιπτώσεις, αρνείται ότι υπήρξε συνωμοσία για την προστασία των ρώσων αθλητών από την έκθεση για το ντόπινγκ και αποκαλεί τον Dr. Rodchenkov ψεύτη.
Η  CRC ( Η Ανεξάρτητη Επιτροπή Ελέγχου Συμμόρφωσης) κατέληξε στο  συμπέρασμα ότι πρόκειται για μια :

"εξαιρετικά σοβαρή  περίπτωση μη συμμόρφωσης  με  την  απαίτηση παροχής αυθεντικού αντιγράφου των δεδομένων της Μόσχας  με διάφορα επιβαρυντικά χαρακτηριστικά".
 

Σύσταση Της  CRC  σχετικά με τις συνέπειες (συνοπτική)

 Ως εκ τούτου, η CRC συνέστησε στο WADA να απευθύνει επίσημη προειδοποίηση  στη RUSADA, ισχυριζόμενη  μη συμμόρφωση με την απαίτηση παροχής αυθεντικού αντιγράφου των δεδομένων της Μόσχας, και να προτείνει τις ακόλουθες συνέπειες, να τεθεί σε ισχύ από την ημερομηνία κατά την οποία η απόφαση της RUSADA δεν συμμορφώνεται γίνεται τελικό και να παραμείνει σε ισχύ μέχρι την τέταρτη επέτειο της ημερομηνίας αυτής.  (4η επέτειος – The four year period):
 • Οι υπάλληλοι / εκπρόσωποι της Ρωσικής κυβέρνησης δεν μπορούν να διοριστούν και δεν μπορούν να συνεδριάσουν ως μέλη των συμβουλίων ή των επιτροπών ή οποιοδήποτε άλλου οργάνου οποιουδήποτε υπογράφοντος κώδικα (ή των μελών του) ή της ένωσης υπογραφόντων.
• Οι υπάλληλοι / εκπρόσωποι της Ρωσικής κυβέρνησης δεν μπορούν να συμμετέχουν ή να παρίστανται σε καμία από τις ακόλουθες εκδηλώσεις που διεξάγονται κατά τη διάρκεια της τετραετούς περιόδου:
 α) : Oι  Ολυμπιακοί Αγώνες Νέων

β)  Tους  Ολυμπιακούς και  Παρά -  Oλυμπιακούς Αγώνες
     (καλοκαίρι και        χειμώνα).
 (γ) : οποιαδήποτε άλλη εκδήλωση που διοργανώνεται από οργανισμό μεγάλων εκδηλώσεων,
Και
(δ) : Kάθε  Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που διοργανώνεται ή τιμωρείται από οποιοδήποτε Υπογράφοντα (μαζί, τα Σημαντικά Γεγονότα).

• Η Ρωσία μπορεί να μην φιλοξενήσει στην Τέταρτη Περίοδο ή να υποβάλει το  δικαίωμα υποδοχής κατά την διάρκεια  η μετά  στην Τετραετή Περίοδο , το δικαίωμα να φιλοξενήσει όλες τις Εκδόσεις τω Εκδηλώσεων των μεγάλων γεγονότων.

• Όταν το δικαίωμα  να  φιλοξενήσει ένα σημαντικό γεγονός στην τετραετή περίοδο  έχει  ήδη  ανατεθεί  στη  Ρωσία,  ο Υπογράφων  πρέπει  να  αποσύρει αυτό το δικαίωμα και να εκχωρήσει εκ νέου την εκδήλωση σε άλλη χώρα, εκτός εάν αυτό είναι νομικά  ή  πρακτικά αδύνατο. Επιπλέον, η Ρωσία μπορεί να μην υποβάλει υποψηφιότητα  για το δικαίωμα να φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς και Παρά -  Ολυμπιακούς Αγώνες του 2032, ανεξάρτητα από το αν η υποψηφιότητα  πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια ή μετά την Τέταρτη Περίοδο.

• Η σημαία της Ρωσίας δεν επιτρέπεται να αναρτηθεί καθόλου σε οποιαδήποτε μεγάλη εκδήλωση που διοργανώνεται κατά την τετραετία.

• Ούτε ο Πρόεδρος, ο Γενικός Γραμματέας, ο Διευθύνων Σύμβουλος ούτε οποιοδήποτε  Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής / Διοικητικού Συμβουλίου της Ρωσικής Ολυμπιακής Επιτροπής ή της Ρωσικής Παρά -Ολυμπιακής Επιτροπής μπορεί να συμμετάσχει ή να παρευρεθεί σε οποιαδήποτε Μεγάλη Εκδήλωση που διοργανώνεται κατά την τετραετία.

• Οι Ρώσοι αθλητές και το προσωπικό υποστήριξής τους μπορούν να συμμετέχουν μόνο σε σημαντικά γεγονότα που διοργανώνονται κατά τη διάρκεια της τετραετούς περιόδου, όπου μπορούν να αποδείξουν ότι δεν εμπλέκονται κατά κανένα τρόπο από τη μη συμμόρφωση.
(Δηλαδή  δεν αναφέρονται σε ενοχοποιητικές περιστάσεις στην Έκθεση  του McLaren όπου αναφέρει ότι δεν έχουν αναφερθεί θετικά ευρήματα στη βάση δεδομένων και ότι δεν έχουν υποβληθεί σε επεξεργασία δεδομένων σχετικά με τα δείγματά τους), σύμφωνα με αυστηρές προϋποθέσεις που θα καθοριστούν από την WADA (ή το Διαιτητικό  Δικαστήριο (CAS)), εάν κρίνει σκόπιμο), σύμφωνα με το μηχανισμό που προβλέπεται στο άρθρο 11.2.6 του ISCCS.
Σε αυτή την περίπτωση, ενδέχεται να μην αντιπροσωπεύουν τη Ρωσική Ομοσπονδία.

• Λαμβανομένων υπόψη των επιβαρυντικών παραγόντων που υπάρχουν στην προκειμένη περίπτωση.  η RUSADA θα πρέπει να καταβάλει όλα τα έξοδα της WADA σε αυτόν τον φάκελο από τον Ιανουάριο του 2019  και, επιπλέον, πρόστιμο προς την WADA ύψους 10% του εισοδήματός της 2019  ή 100.000 USD (όποιο είναι χαμηλότερο
Αυτό είναι το μέγιστο πρόστιμο που διατίθεται σύμφωνα με τους κανόνες.

Σύσταση του CRC σχετικά με τις δραστηριότητες της RUSADA
  
 Η σύσταση του CRC αναφέρει ότι :
" τα αποδεικτικά  στοιχεία (συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων ελέγχων της WADA για τις δραστηριότητες της RUSADA) δείχνουν ότι το έργο της RUSADA συμβάλλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση του ντόπινγκ στον ρωσικό αθλητισμό και εργάζεται παραγωγικά σε συνεργασία με άλλους οργανισμούς κατά του ντόπινγκ, μεταξύ άλλων σε έρευνες  εντός της Ρωσίας. Ως εκ τούτου, η CRC δεν συστήνει καμία ειδική παρακολούθηση ή επίβλεψη ή εξαγορά των δραστηριοτήτων αντί-ντόπινγκ της RUSADA κατά την τετραετία.’’
 
Ωστόσο, μία από τις προϋποθέσεις επανένταξης είναι ότι η διαχείριση της WADA παραμένει ικανοποιημένη καθ 'όλη τη διάρκεια της τετραετούς περιόδου κατά την οποία η ανεξαρτησία της RUSADA γίνεται σεβαστή και δεν υπάρχει ακατάλληλη εξωτερική παρέμβαση στις δραστηριότητές της.
  
Επόμενα βήματα

 Στις 9 - Δεκεμβρίου - 2019, η  ExCo της WADA θα συναντηθεί για να συζητήσει τη σύσταση του CRC.

Εάν η ExCo αποδεχθεί τη σύσταση, θα αποσταλεί επίσημη προειδοποίηση στη RUSADA, η οποία θα βασίζεται στη μη συμμόρφωση και θα προτείνει τις παραπάνω συνέπειες, σύμφωνα με τον Κώδικα.

 Η RUSADA θα έχει 21 ημέρες για να δεχτεί την ειδοποίηση.
 Εάν η RUSADA δεν την αποδεχθεί, το θέμα θα αναφερθεί στην CAS.
 Εάν η CAS επιβάλλει τις προτεινόμενες συνέπειες, θα είναι δεσμευτικές και θα πρέπει να αναγνωρίζονται και να εφαρμόζονται από όλους τους υπογράφοντες.


Από το Blogger.