COVID-19 ΜΕΡΟΣ ΕΝΑΤΟ

 


ΜΕΡΟΣ  ΕΝΑΤΟ  - Covid-19

CORANA- VIRUS

 ΕΤΣΙ  Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ  ΕΧΕΙ  ΑΛΛΑΞΕΙ

Αντικαταστήσαμε την ευχαρίστηση που συνδέεται με το στοχασμό για  την απόλαυση της  ‘’ υπέροχης  δυναμικής’’.


‘’Αυτό που δεν με σκοτώνει με ενισχύει!’’

Ίσως ο πιο διάσημος αφορισμός που ελήφθη από το βιβλίο ‘’Ecce Homo …’’ του σκεπτόμενου Friedrich Nietzsche, που είχε ρυθμίσει και διέθετε μεγάλο μέρος του πολιτισμού του ‘800,   μας ωθεί να σκεφτούμε πως οποιαδήποτε τραυματική εμπειρία μπορεί να γίνει μια  μεγάλη αποθήκευση. Επίσης και κατά την γνώμη του Sigmund  Freud  όσο πιο καταστροφικό είναι το γεγονός, τόσο περισσότερο είναι απαραίτητο να ερμηνεύσει  εκ νέου τη ζωή κάποιου για να το ξεπεράσει.                                                         

Την εποχή του CoronaVirus, όλοι εμείς  κάναμε πραγματικά αυτό : έχουμε μεταμορφώσει την εμπειρία της αναγκαστικής καραντίνας σε ανθεκτικότητα. Το μυαλό μας έχει εκπαιδευτεί να αντιδρά  θετικά, κινούμενο από μια εσωτερική δύναμη, και δεν το απογοητεύσαμε!.                             Πράγματι, έχουμε εξελιχθεί και εμπλουτιστεί όχι μόνο πολιτιστικά αλλά και πρακτικά επειδή έχουμε δουλέψει από το σπίτι, έχουμε δουλέψει με τον υπολογιστή, το τηλέφωνο, το έξυπνο τηλέφωνο και πολλά άλλα. Η επαναλαμβανόμενη καθημερινή ζωή που είναι μακριά από τους άλλους έχει γίνει το εκπαιδευτικό μας σύστημα για την ζωή, ο πολιτισμός είναι το εργαλείο για να αρχίσετε να σκέφτεστε ξανά, να ακούτε τον εαυτόν σας και τις δικές σας επιθυμίες.                                     Μέχρι πριν λίγο καιρό αρχίσαμε να είμαστε στον καναπέ στο σπίτι, ακούσιοι κρατούμενοι για την υπεράσπιση της υγείας μας. Έχουμε ξεχάσει να πηγαίνουμε στο σινεμά ή στο θέατρο, να παρακολουθήσουμε σημαντικές μουσικές εκδηλώσεις, να επισκεφτούμε άλλες πόλεις της τέχνης και να σκεφτόμαστε μόνο, απλά, σε μια τέτοια απόσπαση της προσοχής μας φαίνεται πραγματικά ανέφικτο.                                                                                                                               Εγκαταλείψαμε  την  άμεσο επαφή και ξεκινήσαμε να ταξιδεύουμε σε μια εικονική επαφή. Πραγματικά  έχουμε εφοδιαστεί  από μια διαφορετική κουλτούρα από την συνηθισμένη που είχαμε συνηθίσει. Επί της ευκαιρίας, από χρόνια , ο Pier Paolo Pasolini μας υποκινούσε στον πολιτισμό:  ‘’ Μπορείς να διαβάζεις, να διαβάζεις, να διαβάζεις, που είναι το πιο καλύτερο πράγμα που μπορεί  να γίνει στη νεολαία :    και σιγά – σιγά θα αισθανθείς να πλουτίζεις μέσα σου , θα αισθανθείς να δημιουργείται μέσα  σε σένα  εκείνη  η ειδική εμπειρία  που είναι η κουλτούρα. ( από το ‘’La  Vera  ricchezza’’).                                      

Αυτές οι λέξεις θα έπρεπε να καταλαβαίνονται  καλύτερα από εκείνους οι οποίοι, εξαιτίας της δικής τους επιφανειακότητάς  τους, έχουν χάσει τόσο πολύ χρόνο πίσω από τις στείρες αντιπαραθέσεις και πολεμικές  σχετικά  με την έλλειψη δικαιώματος στην ελευθερία  και δεν έχουν καταλάβει  πόσο  εμφανής  ήταν η κατώτερη  φτώχεια τους. 

Προέκυψε η ικανότητα να προκαλέσουμε την πνευματική μας δύναμη και  έχουμε  βιώσει  αυτό το αίσθημα του υπέροχου, το μόνο που μπορεί να προκαλέσει και να νοιώσουμε έντονα συναισθήματα. Την έμμεση  ευχαρίστηση  της ‘’ υπέροχης  δυναμικής ‘έχουμε αντικαταστήσει την ευχαρίστηση που προκαλείται από την ‘’ομορφιά’’ Kantiano, μια ευχαρίστηση που συνδέεται με την καθαρή περισυλλογή  και τον στοχασμό του φόβου.

Είναι αλήθεια ότι η οθόνη δεν αντικαθιστά την άμεση επαφή, αλλά σε κάθε περίπτωση προσπαθήσαμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να βρούμε ένα  ‘’ελεύθερο παιχνίδι ‘’ μεταξύ φαντασίας και διάνοια. Το ωραίο αποτελείται από μορφή και ποιότητα ενώ  το υπέροχο είναι  συνδεδεμένο με την έλλειψη φόρμας.                                                                 

Χάρη στην τεχνολογία των πληροφοριών , καταφέραμε να αντισταθούμε σε μια ιδιαίτερη σοβαρή κατάσταση για ολόκληρη την ανθρωπότητα που είναι ακόμη και σήμερα. Μα εάν εμείς υπήρξαμε ικανοί να αντιμετωπίσουμε τα  τεράστια προβλήματα  το οφείλουμε επίσης στην ικανότητα  μας να ελπίζουμε πάντα και να ονειρευόμαστε.                        

Επιζήσαμε από το κακό χάρη της δικής μας αντίσταση, που στην ψυχολογία ο  Boris  Cyrulnik  ονομάζει ανθεκτικότητα,  που είναι η ικανότητα τα αντίστασης των μετάλλων σε κραδασμούς.

Υπήρχαν οι κραδασμοί  και τους  έχουμε λάβει υπόψη και τα ξεπεράσαμε χάρη στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε την ζωή, όπως επίσης ακόμη και κάθε ημέρα. Επομένως, ένας τρόπος  που ξέρει πώς να αντιμετωπίσει τα τραύματα και να αναδιοργανώσει τη πραγματική  ζωή κάποιου από την άποψη της ποιότητας πρώτα από όλα.  Και ξεπεράσαμε γρήγορα τα εμπόδια, πραγματοποιώντας και επιτυγχάνοντας μία βελτίωση της δικής μας ύπαρξης, είναι πάντα  κατά τον Boris  Cyrulnik αλλά  ‘’αντιγράφοντας’’  τον μύθο του Andersen, να μιμείται την κατάσταση του κύκνου, που αναπτύχτηκε ξεκινώντας  από το άσχημο παπάκι. Ακριβώς το δράμα της ταυτότητας στο άσχημο παπάκι είναι ένα αποτελεσματικό παράδειγμα του πώς να αντιδράσουμε στις αντιξοότητες της ζωής.

Ο άνθρωπος προσπαθεί να βρει τον χώρο του και τον κόσμο του διαμέσου από διάφορες εμπειρίες, ακόμη και δραματικές, για να εκπληρώσει  και να ικανοποιήσει τον δικό του ρόλο ως ανήκει σε κάποιον ή κάτι τέτοιο, αυτή είναι η βασική και ποιο άμεση ανάγνωση.          


Από το Blogger.